Naar hoofdinhoud
.txl logo gemeente Texel

Evenementenvergunning

  • Oriënteren (Voltooid)
  • Uw evenement
  • Uw gegevens
  • Samenvatting
  • Voltooid

Evenementenvergunning

Met dit formulier vraagt u een evenementenvergunning aan.

Heeft u uw evenement aangemeld voor de evenementenkalender? Dan heeft u een brief ontvangen met daarin de bijlagen die wij nodig hebben om evenement te beoordelen. De bijlagen kunt u onderaan de pagina toevoegen of later aan uw zaak toevoegen.
Er zijn voorbeelden van tekeningen en bijlagen (link opent in nieuw venster).

Het invullen van dit formulier duurt ongeveer 40 minuten. Onderaan de pagina kunt u het formulier tussendoor opslaan om op een later tijdstip af te ronden. Let op: de bijlagen moet u dan opnieuw toevoegen.

1. Gegevens evenement

Heeft u dit evenement eerder georganiseerd op Texel? *

Contactpersoon

Op locatie moet een contactpersoon aanwezig zijn die verantwoordelijk is voor de gang van zaken en die telefonisch bereikbaar is.

2. Publiek en deelnemers

3. Data en tijden evenement

Is het evenement op 1 dag? *

4. Adres en soort locatie

Geef het adres op van de locatie of kies het dichtstbijzijnde adres (dit hebben de hulpdiensten nodig).

Soort locatie

Is er een evenemententerrein? *
Vindt het evenement in een gebouw plaats? *
Vindt het evenement plaats in een tent?
Vindt het evenement plaats op een parkeerterrein? *
Vindt het evenement plaats op de openbare weg? *
Vindt het evenement op een groenstrook of een weiland plaats?
Vindt het evenement plaats in bos of in duinen? *
Vindt het evenement plaats op het strand? *
Vindt het evenement plaats in zee? *
Vindt het evenement plaats op een sportcomplex? *

5. Gebruik tenten

Voor podia, tribunes en tenten & overkappingen groter dan 50 m² is een goedgekeurde constructieberekening nodig met tekeningen, ballastplan/ankerplan en beheersmaatregelen, afgestemd op de locatie. Voor tenten en overkappingen waarin meer dan 150 personen gelijktijdig kunnen verblijven is een inrichtingstekening vereist.

Wilt u een of meerdere tenten plaatsen? *

6. Tijdelijke bouwsels

Gaat u een podium plaatsen? *
Gaat u een overkapping plaatsen? *
Gaat u een tribune plaatsen? *
Gaat u een container plaatsen? *
Gaat u een marktkraam plaatsen? *
Gaat u een snackwagen plaatsen? *
Gaat u een mobiele tap plaatsen? *
Gaat u een aggregaat plaatsen of een andere tijdelijke stroomtoevoer? *
Gaat u een tijdelijke waterleiding plaatsen? *
Gaat u kermisattracties of speeltoestellen plaatsen?

7. Brandveiligheid

Maakt u gebruik van brandbare gassen/brandbevorderende stoffen voor bijvoorbeeld koken, bakken, braden, verwarmen of stoken? Teken ze in op uw plattegrond. Er zijn voorbeeldplattegronden (link opent in nieuw venster) die u kunt gebruiken. Op de website van de Veiligheidsregio (link opent in nieuw venster) kunt u lezen welke maatregelen u moet nemen om brandgevaarlijke situaties te voorkomen.

Maakt u gebruik van barbecue op houtskool of briketten? *
Maakt u gebruik van gasflessen? *
Maakt u gebruik van frituur? *
Maakt u gebruik van terrasverwarming? *
Maakt u gebruik van brandbare materialen? *
Zijn er gediplomeerde brandwachten? *

8. EHBO, medische verzorging en toezicht

Zorg voor voldoende gediplomeerde EHBO-ers met kennis van reanimatie en AED. De richtlijn is 1 per 1.000 aanwezigen, met een minimum van 2 EHBO’ers.

Is er een AED aanwezig? *

Een vaste EHBO-post is een ruimte met brancard, elektriciteit en stromend water.

Is er een vaste EHBO-post? *
Is er een mobiele EHBO-post? *
Is er een ambulance standby? *

9. Sanitaire voorzieningen

Zorg voor voldoende toiletvoorzieningen. De richtlijn is één op elke 150 aanwezigen, met een minimum van twee: 1 dames- en 1 herentoilet. De helft van de herentoiletten mag urinoir zijn. Bij evenementen met veel alcohol is de richtlijn 1 op elke 75 aanwezigen. Lozing op het oppervlaktewater of in de bodem is niet toegestaan. Let ook op het voorkomen van legionella. Uw tijdelijke (drink)watervoorziening moet voldoen aan NEN norm 106.

10. Beveiliging

Zijn er gecertificeerde beveiligers? *

11. Versterkt geluid en muziek

Voorkom gehoorschade bij uw bezoekers. Het maximale geluidsniveau voor buitenlocaties mag niet hoger zijn dan 103 db(A) en is gemeten op 2 meter van de geluidsboxen. Voor binnenlocaties gelden lagere waarden.

Wordt er gebruik gemaakt van versterkt geluid? *

12. Alcohol en drugs

Voor de verkoop van alcohol heeft u een vergunning (link opent in nieuw venster) nodig. Zorg ervoor dat u geen alcohol verstrekt aan minderjarigen (jonger dan 18). Houd samen met eventuele cateraar en standhouders toezicht op het gebruik van alcohol. Doe dit 8 weken voor het evenement. 

Wordt er alcohol verstrekt of verkocht? *

13. Eet- en drinkwaren, alcoholvrij

Gaat u eten of drinken verstrekken en/of verkopen? *

14. Verkeer, parkeren en openbaar vervoer

Uw evenement kan veel invloed hebben op het verkeer. Maak een mobiliteitsplan -en/of vervoersplan en voeg deze als bijlage toe op de volgende pagina. In het voorbeeld (link opent in nieuw venster) leest u welke onderdelen dit plan bevat.

Is het evenement een wedstrijd op de weg? *
Worden er straten of wegen afgesloten? *
Zijn er andere verkeersmaatregelen gewenst? *
Zijn er verkeersregelaars nodig bij het evenement *
Zijn er extra parkeerplaatsen nodig? *
Is het evenement bereikbaar met openbaar vervoer? *

15. Kamperen en overnachten op het evenemententerrein

In principe is het niet toegestaan om bij een evenement te kamperen buiten reguliere kampeerterreinen. In uitzonderlijke gevallen kan er een ontheffing worden afgegeven.

Is er sprake van een tijdelijke kampeergelegenheid?

16. Reclame- en verwijzingsborden

Wilt u reclameborden of spandoeken plaatsen? *

17. Hekken en barriers

Zorg ervoor dat er hekken zijn om:

  • een aparte aanrijdroute voor de hulpverlening te garanderen (los van de vluchtroute van het publiek)
  • het evenemententerrein af te bakenen

Organiseert u een muziekevenement? Zorg dan dat voor dat u barriers plaatst op 2 meter afstand van de boxen.

Gaat u hekken of barriers plaatsen? *

18. Coördinatie en communicatie

Bij problemen tijdens uw evenement is het belangrijk dat vooraf is besloten hoe de communicatie tussen u, uw medewerkers, beveiliging en hulpdiensten moet verlopen. Dit legt u vast in een calamiteitenplan. Bekijk welke informatie er in een calamiteitenplan (link opent in nieuw venster) staat.

19. Uitwerking ongevalscenario's

Beschrijf de maatregelen die u neemt om ongevallen te voorkomen. Wilt u liever een bijlage toevoegen, dan kan dat ook op de volgende pagina. Verwijs dan in onderstaande velden naar de bijlage.

20. Opmerkingen

Bijlagen

U kunt hieronder de bijlagen toevoegen. Heeft u uw evenement aangemeld voor de evenementenkalender? Dan heeft u een brief ontvangen met daarin de bijlagen die wij nodig hebben om evenement te beoordelen.

Alles ingevuld?

Klik op de knop "Verder naar Uw gegevens" om verder te gaan.
Kunt u niet door naar de volgende pagina niet? Dan is iets niet ingevuld of niet correct ingevuld. Scroll dan door het formulier om de foutmelding te zien en ontbrekende gegevens aan te vullen.